Stanislav Lebeda

Miluje své rodné město Kutnou Horu. Má tady rodinu, přátele a práci pět minut od domu. To, že nemusí trávit čas dojížděním, je pro něj neocenitelné. Ve Foxconnu pracuje již jedenáctým rokem, z toho tři roky na pozici manažera řízení zakázek, plánování a nákupu v divizi RSC. Je aktivní člověk, miluje jídlo a dobré restaurace. A kdyby se našel čas, nejraději by cestoval. „Nejdřív bych chtěl procestovat Evropu a pak se pustit i do zbytku světa – Ameriky a Asie. Nyní bohužel nemám na cestování kvůli sportovním aktivitám čas. Ale jednou ta chvíle přijde,“ říká. Co nám prozradil o své práci? To si přečtěte v rozhovoru níže. 

  • Standa Lebeda

    Co máte jako manažer řízení zakázek, plánování a nákupu v divizi RSC na starosti?

    Mým úkolem je doručit zákazníkem objednané zboží v co nejkratší době a v požadované kvalitě. To znamená, že mám po obdržení zakázky na starosti její úspěšné naplánování, nákup materiálu, zajištění výroby a doručení zákazníkovi dle stanovených cílů. Náš byznys je rozdělený na šest částí a každá z nich má stanoveno, za jak dlouho musí zakázku splnit. Je to obvykle v rozmezí od pěti do třiceti dnů. Můj úsek je ale v tomto dosti specifický. Některé zakázky musíme odeslat zákazníkovi dokonce v ten samý den, co objednávku obdržíme.

Na jakých produktech pracujete?

Pracuji v servisním středisku pro opravy základních desek, což je v rámci kutnohorského závodu ta nejmenší divize – máme zhruba 250 zaměstnanců. Dříve jsme se věnovali pouze opravě základních desek (motherboardů) pro servery. Pak jsme se začali věnovat i dalším komoditám – zdrojům (PSU), harddiskům, SSD diskům atd. To vše nám doplňují tzv. kittingové zakázky, což jsou všemožné malé komponenty jako rukavice nebo krytky, které zaručují fungování serverů.

Zažil jste v poslední době na své pozici nějakou výzvu?

Pro celou naši divizi je velkou výzvou poslední rok a půl, protože zákazník se daleko více zajímá o naše procesy a stanovuje nám stále těžší a těžší cíle. Výzvou bylo i to, že se nám zvýšil obrat odeslaných produktů. Dříve jsme standardně odesílali 8–10 000 komodit, teď dosahujeme až 40 000. Nárůst objemů a s tím spojený nárůst práce je opravdu radikální. Takže výzvou je pro nás všechny tohle zvládnout tak, aby to fungovalo. Což se daří i díky tomu, že se mi podařilo stabilizovat tým, který nyní čítá 15 lidí.

Která část práce vás nejvíce baví?

Určitě práce s lidmi. Nejsem člověk, který by chtěl celý den jen sedět u počítače. Potřebuji interakci, mluvit s ostatními. Vést lidi je zároveň jedna z nejtěžších věcí, kterou v pracovním prostředí děláte. Protože procesy se dají vždycky nějak nastavit a vyřešit, ale fungovat s lidmi tak, aby byli spokojení a nechodili do práce s pocitem nechuti, je jednoznačně nejnáročnější. 

Zaujal vás příběh Standy? Podívejte se na naše volné pozice a najděte si tu svou!

Publikováno 8/2022