Tyto stránky zpracovávají vaše data pomocí tzv. cookies. Nezbytné cookies potřebujeme pro správné fungování stránky. Ty volitelné, s vaším souhlasem, využijeme za účelem sledování návštěvnosti a přizpůsobení našeho obsahu tomu, co vás nejvíce zajímá. Více informací a možnost změnit volbu najdete v Cookies consent manageru v zápatí stránky.
Minulý týden jsme společně, v článku zde, vytvořili strukturovaný životopis. Co ale dělat, když už jste jich do společností rozeslali spoustu, ale stále nemáte ono vysněné místo? Už nevíte, co vymyslet, aby vás pozvali na pohovor, když vás na základě zaslaného CV personalisté zamítají? Pokud už přestáváte věřit, že najdete práci, která vás bude bavit, pak se zkuste zaměřit na motivační dopis. Je to velká šance, jak svého potenciálního zaměstnavatele okouzlit. Zvláště pokud se snažíte uchytit v oboru, ve kterém nemáte roky praxe, nebo se ucházíte o místo, které zahrnuje úkoly se kterými jste se zatím nesetkali. A jak na něj?
Motivačním dopisem musíte hlavně zaujmout. Kreativitě se meze nekladou. Pro každou pracovní nabídku byste měli napsat originální dopis, který bude zaměřený na pozici, o kterou se ucházíte. Je důležité ho napsat opravdu „na míru“. Každá pozice může mít jiné zaměření a náplň práce. Každá firma je také unikátní a zabývá se jinou činností. Nikdy tedy nepoužívejte „univerzální“ motivační dopis.
Motivační dopis by měl mít standardní formát obchodního dopisu. Dopis tedy adresujte konkrétnímu personalistovi, který je uvedený v inzerci. Je dobré používat jasný a stručný text, bez pravopisných chyb a překlepů.
Váš dopis by měl vzbudit pozornost adresáta. Vyhněte se formulaci „Jak je vidět z přiloženého životopisu“, či obdobné frázi. Motivační dopis není prostředkem, kdy sdělíte, že jste zaměstnavateli zaslali váš životopis, je to jeho rozšíření. Nepopisujte, co v životopisu už máte, naopak ho podrobněji rozveďte psaným slovem, kde poukážete, proč právě vy jste tím vhodným kandidátem na danou pozici.
A jak by měla vypadat struktura motivačního dopisu? Nepište dlouhý elaborát, který by mohl personalisty svou délkou „vyděsit“. Dopis by měl mít maximálně 3-4 odstavce.
Některé firmy na motivačním dopisu lpí, jiné ho nepožadují. Avšak pokud ho i přesto napíšete, můžete získat podstatné plusové body, které vás posunou blíže k vysněné pozici a mohou být vstupenkou na pohovor, kde máte možnost svého budoucího zaměstnavatele přesvědčit, že právě vy jste ten pravý/ta pravá.
Na to, jak se na pohovor připravit a co na pohovoru můžete čekat u nás se podíváme zase někdy příště. V mezičase se můžete podívat na naše pozice a vybrat si tu svou. Těšíme se, až se s vámi potkáme!
Publikováno 18. 3. 2022
Soubory cookies jsou velmi malé textové soubory, které se ukládají do vašeho zařízení při navštěvování webových stránek. Soubory Cookies používáme pro různé účely a pro vylepšení vašeho online zážitku na webové stránce (například pro zapamatování dříve vyplněných informací).
Při procházení našich webových stránek můžete změnit své předvolby a odmítnout určité typy cookies, které se mají ukládat do vašeho počítače. Můžete také odstranit všechny soubory cookie, které jsou již uloženy ve vašem počítači. Odstranit cookies můžete v nastavení vašeho prohlížeče.
Tyto soubory cookie jsou při používání této webové stránky povinné a nelze je vypnout.
Poskytovatel | Popis | Aktivováno |
---|---|---|
SAP as service provider |
Používáme následující soubory cookie relací, které jsou všechny vyžadovány k aktivaci webové stránky pro funkci:
|
|
Tyto soubory cookie se používají k tomu, aby vám na našich webových stránkách poskytovaly personalizovaný uživatelský zážitek a aby si pamatovaly vaše volby, které jste použili při používání našich webových stránek.
Můžeme například používat soubory cookie k zapamatování dříve vyplněných údajů z formulářů či přihlašovacích údajů.
Poskytovatel | Popis | Aktivováno |
---|---|---|
YouTube |
YouTube je služba sdílení videí, ve které mohou uživatelé vytvářet vlastní profil, nahrávat videa, sledovat, hodnotit a komentovat videa. Odmítnutí souborů cookie YouTube vám znemožní sledovat videa na YouTube komunikovat s nimi.
Zásady pro soubory cookie Zásady ochrany osobních údajů Podmínky a ujednání |
|
Tyto soubory cookie se používají k zobrazování reklamy, která vás pravděpodobně bude zajímat na základě vašich zvyků při procházení.
Tyto soubory cookie, jsou požadovány námi/nebo poskytovateli reklam, mohou kombinovat informace shromážděné z našich webových stránek s dalšími informacemi, které nezávisle shromáždily z jiných webových stránek, týkající se činností vašeho internetového prohlížeče v rámci jejich reklamní sítě webových stránek.
Pokud se rozhodnete tyto soubory cookies pro cílení nebo reklamu odstranit nebo deaktivovat, budou se vám reklamy stále zobrazovat, ale nemusí pro vás být nadále personalizované a relevantní.
Poskytovatel | Popis | Aktivováno |
---|---|---|
Google Analytics |
Google Analytics je webová analytická služba, kterou nabízí Google. Sleduje provoz webové stránky a informuje o něm.
Informace o souborech cookie Zásady ochrany osobních údajů Podmínky a ujednání |
|
Google Tag Manager |
Google Tag Manager je systém správy tagů pro sledování konverzí, analytiku stránky, remarketing aj.
Zásady ochrany osobních údajů Podmínky a ujednání |
|
Facebook Pixel |
Facebook Pixel nám umožňuje měřit efektivitu naší reklamy a porozumět akcím, které návštěvníci našem webu provádějí. Smluvní podmínky pro nástroje Facebooku pro firmy |
|